GIB TRAVEL

تورهای کوهنوردی و اکو توریسم

صعود موفقیت آمیز تیم کوهنوردی پرسه به کوه کازبک در ماه جولای سال ۲۰۲۴ در کشور گرجستان افتخاری برای شرکت گیب که تدارک اقامتگاه و تورها و گشت های شهری این عزیزان را به عهده گرفته بود. شخصیت های ورزشی و هنرمند در بین این عزیزان بود که لذت سفر را برای ما نیز دو چندان کرد. تیم های ورزشی و دوچرخه سواری، کوهنوردی ، هنری و گردشگران اکوتوریسم از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در شهرهای مختلف گرجستان مهمان شرکت توریستی گیب بوده اند و توریست های عزیزی که یکبار مهمان ما می‌شوند، دوست صمیمی ما تا انتها باقی میمانند. این لذت را نمیتوانم در کلمات بیان کنم که چقدر حس خوبی است دوست شدن با افراد جدید و دوست داشتنی. تیم پرسه نیز در مدت زمان کمی که در گرجستان اقامت داشت توانست ۱۵ نفر دوست خوب به ما معرفی کند.چند نمونه از خدماتی که ما از سال ۲۰۱۶ در قالب شرکت گیب ارایه میکنیم را اینجا برای شما مینویسم؛
بلیط پرواز هواپیما و بیمه برای کوهنوردان در گرجستان
هتل و هاستل برای اقامت گروه ها
ترانسفر بین شهرهای داخلی گرجستان، مخصوصا فرودگاه تفلیس به شهر کازبگی

رستوران و گشت های شهری و بیرون شهری در تفلیس و باتومی
حمایت ‌و ساپورت ۲۴ ساعته تا فرودگاه تفلیس در مسیر برگشت 
پکیج هدیه سیمکارت رایگان به همراه اینترنت نامحدود برای گروه های بیشتر از ۱۵ نفر
و کلی خدمات دیگه که نیازمند حضور گروه ها در گرجستان میباشد.


اگر کوه نوردی و پیاده روی برای شما فقط یک چالش فیزیکی نیست و از مناظر خیره کننده، اساطیر و ماجراهای عاشقانه لذت می برید، کازبک کوهی است که قطعا باید از آن بالا بروید. کوه کازبک یکی از زیباترین و کوهنوردی ترین کوه های روی خط الراس قفقاز است. از نظر فنی کازبک نسبت به سایر قله های قفقاز ۵۰۰۰+ متر دشوارتر است - واقعیت دیگری که کوه کازبک را بسیار جذاب کرده است.گرجی ها کوه کازبک را Mkinvartsveri (مყინვარწვერი) می نامند که به معنای قله پوشیده از یخ یا قله یخ زده است.ارتفاع کوه کازبک
منابع مختلف ارتفاع کوه کازبک را ۵۰۴۷ متر یا ۵۰۳۳ متر اعلام کردند. در سال ۲۰۱۹ ارتفاع قله مجدداً با استفاده از آخرین فناوری‌ها اندازه‌گیری شد و ارتفاع ۵۰۵۴ متری تعریف شد که از آن زمان تاکنون ارتفاع رسمی قله قله بوده است.مسیرهای کوهنوردی کازبک
کوه کازبک دارای پنج مسیر صعود از جمله مسیر کلاسیک است که از نظر فنی کمترین مشکل را دارد. سخت ترین مسیر (درجه 5A) از صخره های Dragon می گذرد. از بین این پنج مسیر کازبک، ما مسیر کلاسیک و مسیر جنوب شرقی را ارائه می دهیم. صعود به قله کازبک آسان نیست. مشکلات اصلی شامل ارتفاع، شکاف ها و بخش های شیب دار است. کوهنوردی در گروه های هدایت نشده و بدون آمادگی و تجهیزات مناسب اغلب منجر به عملیات نجات و در برخی موارد منجر به مرگ می شود. با این حال، صعود به قله کازبک با راهنمای مجرب و مجرب کازبک تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود که برای همیشه به عنوان یکی از شادترین و درخشان ترین خاطرات زندگی در کنار شما خواهد ماند!

بهترین زمان برای صعود به قله کازبک:

بهترین زمان برای صعود به قله کازبک بین ژوئن تا پایان سپتامبر است. فصل قله کازبک جولای و آگوست است. با این حال، ما صعود را در هر زمانی از سال ارائه می دهیم. تفاوت اصلی بین شرایط صعود تابستانی و زمستانی در طول روز و دمای هوا است.

حقایق و افسانه ها بر اساس منابع تاریخی، کوه کازبک ابتدا توسط یک کشیش محلی به قله رسید. پس از آن، چند نفر از مسافران برای رسیدن به قله تلاش کردند که موفقیتی نداشت. به طور رسمی، داگلاس فرشفیلد، آدولف مور و چارلز تاکر انگلیسی به همراه راهنماهای روستای محلی گرگتی اولین صعود از کوه کازبک را در سال 1868 انجام دادند.
یک ایستگاه هواشناسی سابق در ارتفاع 3650 متری در دامنه جنوب شرقی کازبک وجود دارد که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است. امروزه به عنوان یک کلبه کوهستانی عمل می کند.

غار Betlemi که در نزدیکی آن قرار دارد افسانه جالبی دارد: در زمان های قدیم مردم عادی به آن دسترسی نداشتند، بنابراین راهبان از آن برای ذخیره ایمن گنجینه های سلطنتی در طول جنگ ها استفاده می کردند. در گذشته بازدید زنان از این مکان ممنوع بود، اما به طرز هیجان انگیزی، غار بتلمی دوباره در قرن بیستم توسط بانوی آلپینیست گرجستانی الکساندرا جافاریدزه کشف شد.
و البته، کلیسای تثلیث گرگتی که در قرن چهاردهم در ارتفاع 2200 متری در شیب جنوب شرقی کازبک ساخته شد، یکی از نمادین ترین و باشکوه ترین مکان ها برای بازدید در گرجستان است.به غیر از استانداردهای ایمنی بالا و حرفه ای بودن راهنمایان ما، دو چیز بسیار مهم دیگر وجود دارد که فقط توسط ما ارائه می شود و تور ما را منحصر به فرد می کند:

 غذاهای پخته شده در آشپزخانه در ارتفاع 3020 متری و کمپ پایه در ارتفاع 3650 متری (شامل هزینه میباشد.) جایی که مهمانان ما از انتخاب متعادلی از غذاهای گرم مناسب و پخته شده لذت می برند.
دکا یک کلبه کوهستانی جدید است که در تابستان 2023 ساخته شده و در سال 2024 اولین مهمانان خود را در آنجا داشتیم. 
کافه Mkinvartsveri تنها کافه در کل کمپ اصلی قفقاز است که دسترسی به تله کابین ندارد و غذاهای پخته شده در آشپزخانه سرو می کند.
این تفاوت زیادی در سلامت جسمی و روحی مهمانان ما ایجاد می کند، زیرا آنها مجبور نیستند غذا را تا کمپ اصلی حمل کنند و به این معنی که وزن اضافی در کوله پشتی شما وجود ندارد.
از آنجایی که آنها می توانند تجهیزات را در کلبه در 3020 اجاره کنند، نیازی به حمل تجهیزات تا این ارتفاع ندارند.
آنها مجبور نیستند با تهیه غذا و تدارکات مرتبط (شستن ظروف و غیره) در شرایط سخت بیرونی در کمپ اصلی سر و کار داشته باشند.

شرکت توریستی گیب گرجستان تمامی امکانات سفر را برای شما تدارک دیده و از قبل برنامه ریزی کرده است.  از غذاهای خوشمزه و مناسبی که برای توریستها پخته می شود لذت می برند، که برای حفظ وضعیت لازم برای مدیریت فعالیت های بدنی چالش برانگیز بسیار مهم است.
مهمانان ما فقط وسایل شخصی خود را در کوله پشتی خود حمل می کنند و نیازی به حمل وسایل/اقلام معمولی مانند چادر، طناب، غذا، وسایل آشپزی و غیره نیست. حمل و نقل این موارد توسط ما از قبل برای شما هماهنگ خواهد شد (شامل هزینه اضافه میباشد. ). این چند کیلوگرم اضافی را از روی شانه‌های شما می‌گیرد، که باز هم تفاوت زیادی در احساس شما در طول یک پیاده‌روی چالش‌برانگیز به سمت کمپ اصلی ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *